Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bolerko
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KATOWICE Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:27, 17 Maj 2011 Temat postu: jak wzmocnić nekena |
|
|
wie ktoś jak wzmocnić jeszcze nekena już mam 80 ccm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
hubertusxd
Administrator
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:53, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam! Też mam zippa nekena 80ccm Aby go wzmocnić założyłem tuningowy moduł zapłonowy i stożek. Mam zamiar jeszcze wymienić zębatki. Przednią oraz tylną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolerko
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KATOWICE Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:13, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
masz moż jakieś linki stron z częściami tuningowymi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hubertusxd
Administrator
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:02, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Najlepiej na allegro szukaj Mam pytanko Ile zapłaciłeś za cykel??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolerko
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KATOWICE Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:21, 18 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
iglica + cylinder olej i wymiana 500zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hubertusxd
Administrator
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:55, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
O kurde to troche dużo ;/ Ja dałem z przeglądem razem 360zł ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolerko
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KATOWICE Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:58, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie tak wszendzie chcą za 500zł niewiesz czy na wydechu też jest blokada??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hubertusxd
Administrator
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:18, 21 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
W środku rury tej co idzie od cylindra jest taka siateczka, która podobnież go trochę blokuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolerko
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KATOWICE Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:35, 21 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
acha ok sprawdze to jeszcze dam znac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zipper
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SWA Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:40, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam mogłby ktoś podesłac str z cylindrem 80 do nekena nie moge znalesc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zipper
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SWA Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:53, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie czy do cylindra tuningowego podejdzie głowica nominalna czt też trzeba kupić głowice ?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolerko
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KATOWICE Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:28, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] tu masz na allegro cylinder a do cylindra pasuje stara głowica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zipper
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SWA Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:24, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki bolerko ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
koma2k
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:25, 30 Maj 2012 Temat postu: Jak wzmocnić nekena |
|
|
Więc po kolei.
Zmiana cylindra to nie wszystko, zasadniczo przy zmianie pojemności silnika trzeba też chwilę poświęcić na to co wokół niego.
do 60 ccm nie trzeba zmieniać głowicy, wszelkie większe już wymagają, ponieważ w std głowicy bardzo szybko dojdzie do wypalenia zaworów.
wraz z głowicą, zawory, wałek, wiadomo.
poza tym głowica pod większe pojemności ma większy otwór dolotowy (patrz: dolot i paliwo)
Kolejną sprawą nad którą neleży trochę popracować to dolot i podanie Paliwa.
Filtr: Stożek naturalnie, ale nie te podstawowe stożki za 15-20 zł, one dają owszem dużo powietrza, ale.... czasem za dużo i nie odfiltrowują całkowicie badziewia z powietrza, co szybko może się skończyć zatarciem tłoka... a wtedy tłok, pierścienie, cylinder do wymiany.
W związku z tym filtr stożkowy, ale GĄBKOWY, gąbka powinna być lekko nasączona olejem (sklepy oferują "specjalne" oleje, ale tak naprawdę oliwka maszynowa sprawuje się doskonale (i kosztuje 10 zł za litr....czyli na 100 lat) tudzież wd40 (tak tak)
Dalej: króciec + gaźnik. Jeśli masz wąską gardziej w głowicy (bo jej nie wymieniłeś) to nie kombinuj z nowym króćcem i gaźnikiem, kub zestaw większych dyszy i ciesz się, czym tam możesz.
Ale: jeśli masz głowicę pod 80, to dobrze jest także mieć króciec o odpiednim "fi" i takowoż gaźnik.
Snobizmem może się wydawać zakub japońskiego gaźnika, ale.... coś w nich jest. Sam taki mam i to było najlepiej wydane 200zł w całym tuningu. jest inaczej zbudowany, podaje mieszankę w lepszy sposób ) (lepiej wymieszana )
Równie ważna jak wymiana części jest regulacja... wolne obroty każdy wie jak wyregulować.
z mieszanką jest ciężej. Reguluje się stricte pod osiągi, pod ekonomię, albo coś pomiędzy. Jest to indywidualna sprawa i każdy powinien nauczyć się tego sam.
mała śrubka na gaźniku służy do regulacji. wkręcasz ją, zmniejszasz ilość paliwa w mieszance, wykręcasz (lewo) większa.
Zacząć należy od regulacji na sucho. dokręcasz śrubkę do końca (nie na siłę), i przegazowując silnik odkręcacie, aż przestanie się podkrztuszać i zacznie wchodzić na maksymalne obroty. od tego momentu zaczyna się sprawa indywidualna ile mocy komu potrzeba.
Elektryka: niedoceniany, pomijany a przez to częsty powód słabych przyrostów mocy ( ;] ). Słaba cewka z przebiciami, przetarty kabel, "zasmarkana" albo wypalona świeca... to najczęstsze powody słabych osiągów i problemów z odpalaniem. jeśli iskra jest słaba, czerwonawa, przejrzyjcie te elementy, koszty są niewielkie, a często tu właśnie tracicie moc.
inwestycja w mocniejszą cewkę i irydową świecę może was zaskoczyć
Wydech... Kwestia przelotu. standardowe wydechy mają przewężkę wspawaną, prze co dławią silnik. Dobrze jest wstawić przelotowy wydech o fi minimum takim jak wielkość kolektora wydechowego w głowicy.
Przełożenia: Temat rzeka, jak komu się podoba, większy v-max: większa zębatka zdawcza, mniejsza tylna. lepszy kop: mnijesza zdawcza, większa tylna.
Niestety przełożeniami się nie da zrobić tak, żeby było i szybciej na światłach i większy v-max.
Sam mam Nekena w takiej konfiguracji:
kit 72 ccm (cyl, tłok, pierścienie, głowica z zaworami))
Japoński gaźnik wyregulowany na optimum (ważę ponad 100 kg więc i tak nie postawię go na koło i tak)
Cewka 30 kV, świeca irydowa (zamiennik cr7hsa), niskooporowa fajka
Przełożenie 14 z przód, std tył
Wszystko w nim robię sam i nie mam problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|