Forum www.zippneken.fora.pl
Największe Forum o Zipp Neken!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak wzmocnić nekena

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zippneken.fora.pl Strona Główna -> Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bolerko




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KATOWICE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:27, 17 Maj 2011    Temat postu: jak wzmocnić nekena

wie ktoś jak wzmocnić jeszcze nekena już mam 80 ccm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertusxd
Administrator



Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:53, 17 Maj 2011    Temat postu:

Witam! Też mam zippa nekena 80ccm Smile Aby go wzmocnić założyłem tuningowy moduł zapłonowy i stożek. Mam zamiar jeszcze wymienić zębatki. Przednią oraz tylną Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolerko




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KATOWICE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:13, 18 Maj 2011    Temat postu:

masz moż jakieś linki stron z częściami tuningowymi??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertusxd
Administrator



Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:02, 18 Maj 2011    Temat postu:

Najlepiej na allegro szukaj Wink Mam pytanko Razz Ile zapłaciłeś za cykel??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolerko




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KATOWICE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:21, 18 Maj 2011    Temat postu:

iglica + cylinder olej i wymiana 500zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertusxd
Administrator



Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:55, 19 Maj 2011    Temat postu:

O kurde to troche dużo ;/ Ja dałem z przeglądem razem 360zł ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolerko




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KATOWICE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:58, 19 Maj 2011    Temat postu:

U mnie tak wszendzie chcą za 500zł niewiesz czy na wydechu też jest blokada??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hubertusxd
Administrator



Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:18, 21 Maj 2011    Temat postu:

W środku rury tej co idzie od cylindra jest taka siateczka, która podobnież go trochę blokuje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolerko




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KATOWICE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:35, 21 Maj 2011    Temat postu:

acha ok sprawdze to jeszcze dam znac Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zipper




Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SWA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:40, 22 Maj 2011    Temat postu:

Witam mogłby ktoś podesłac str z cylindrem 80 do nekena nie moge znalesc Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zipper




Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SWA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:53, 22 Maj 2011    Temat postu:

Mam pytanie czy do cylindra tuningowego podejdzie głowica nominalna czt też trzeba kupić głowice ?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bolerko




Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KATOWICE
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:28, 22 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] tu masz na allegro cylinder a do cylindra pasuje stara głowica Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zipper




Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SWA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:24, 22 Maj 2011    Temat postu:

Dzięki bolerko ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koma2k




Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:25, 30 Maj 2012    Temat postu: Jak wzmocnić nekena

Więc po kolei.
Zmiana cylindra to nie wszystko, zasadniczo przy zmianie pojemności silnika trzeba też chwilę poświęcić na to co wokół niego.
do 60 ccm nie trzeba zmieniać głowicy, wszelkie większe już wymagają, ponieważ w std głowicy bardzo szybko dojdzie do wypalenia zaworów.
wraz z głowicą, zawory, wałek, wiadomo.
poza tym głowica pod większe pojemności ma większy otwór dolotowy (patrz: dolot i paliwo)

Kolejną sprawą nad którą neleży trochę popracować to dolot i podanie Paliwa.
Filtr: Stożek naturalnie, ale nie te podstawowe stożki za 15-20 zł, one dają owszem dużo powietrza, ale.... czasem za dużo i nie odfiltrowują całkowicie badziewia z powietrza, co szybko może się skończyć zatarciem tłoka... a wtedy tłok, pierścienie, cylinder do wymiany.
W związku z tym filtr stożkowy, ale GĄBKOWY, gąbka powinna być lekko nasączona olejem (sklepy oferują "specjalne" oleje, ale tak naprawdę oliwka maszynowa sprawuje się doskonale (i kosztuje 10 zł za litr....czyli na 100 lat) tudzież wd40 (tak tak)

Dalej: króciec + gaźnik. Jeśli masz wąską gardziej w głowicy (bo jej nie wymieniłeś) to nie kombinuj z nowym króćcem i gaźnikiem, kub zestaw większych dyszy i ciesz się, czym tam możesz.
Ale: jeśli masz głowicę pod 80, to dobrze jest także mieć króciec o odpiednim "fi" i takowoż gaźnik.
Snobizmem może się wydawać zakub japońskiego gaźnika, ale.... coś w nich jest. Sam taki mam i to było najlepiej wydane 200zł w całym tuningu. jest inaczej zbudowany, podaje mieszankę w lepszy sposób ) (lepiej wymieszana Smile )
Równie ważna jak wymiana części jest regulacja... wolne obroty każdy wie jak wyregulować.
z mieszanką jest ciężej. Reguluje się stricte pod osiągi, pod ekonomię, albo coś pomiędzy. Jest to indywidualna sprawa i każdy powinien nauczyć się tego sam.
mała śrubka na gaźniku służy do regulacji. wkręcasz ją, zmniejszasz ilość paliwa w mieszance, wykręcasz (lewo) większa.
Zacząć należy od regulacji na sucho. dokręcasz śrubkę do końca (nie na siłę), i przegazowując silnik odkręcacie, aż przestanie się podkrztuszać i zacznie wchodzić na maksymalne obroty. od tego momentu zaczyna się sprawa indywidualna ile mocy komu potrzeba.


Elektryka: niedoceniany, pomijany a przez to częsty powód słabych przyrostów mocy ( ;] ). Słaba cewka z przebiciami, przetarty kabel, "zasmarkana" albo wypalona świeca... to najczęstsze powody słabych osiągów i problemów z odpalaniem. jeśli iskra jest słaba, czerwonawa, przejrzyjcie te elementy, koszty są niewielkie, a często tu właśnie tracicie moc.
inwestycja w mocniejszą cewkę i irydową świecę może was zaskoczyć

Wydech... Kwestia przelotu. standardowe wydechy mają przewężkę wspawaną, prze co dławią silnik. Dobrze jest wstawić przelotowy wydech o fi minimum takim jak wielkość kolektora wydechowego w głowicy.

Przełożenia: Temat rzeka, jak komu się podoba, większy v-max: większa zębatka zdawcza, mniejsza tylna. lepszy kop: mnijesza zdawcza, większa tylna.

Niestety przełożeniami się nie da zrobić tak, żeby było i szybciej na światłach i większy v-max.



Sam mam Nekena w takiej konfiguracji:
kit 72 ccm (cyl, tłok, pierścienie, głowica z zaworami))
Japoński gaźnik wyregulowany na optimum (ważę ponad 100 kg więc i tak nie postawię go na koło i tak)
Cewka 30 kV, świeca irydowa (zamiennik cr7hsa), niskooporowa fajka
Przełożenie 14 z przód, std tył

Wszystko w nim robię sam i nie mam problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zippneken.fora.pl Strona Główna -> Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin